Raziskovalna dejavnost 2012/2013
V šolskem letu 2012/2013 so mladi raziskovalci OŠ Maksa Durjave izdelali dve raziskovalni nalogi.
Naslov naloge: Kaj se dogaja z zavrženo hrano? (In kaj bi se lahko)
Raziskovalno področje: sociologija
Avtorja: Anej Krajnc, Vesna Krajnc
Mentorica: Katja Čuk
Št. točk: 141
Mesto: 8
Priznanje: srebrno priznanje
Ob svetovnem dnevu hrane smo v šoli gledali projekcijo o bioloških odpadkih in ravnanju z zavrženo hrano. Na projekciji smo videli slike s tonami zavržene hrane in začelo naju je zanimati kaj ljudje kot posamezniki, šole in restavracije naredijo z zavrženo hrano. Najin namen je to ugotoviti. Postavila sva dve hipotezi. Predvidevava, da zavržene hrane ljudje, restavracije ali šole, ne razdelijo med brezdomce ali med uslužbence. Domnevava, da zavrženo hrano (tako posamezniki kot restavracije in šole) vržejo med odpadke, smeti. Pri najini raziskavi sva se odločila, da uporabiva metodo intervjuja in analizirava vire na to temo. Kaj naredijo z zavrženo hrano bova vprašala nekaj mimoidočih, vprašala bova vodje restavracij in kuharje šol. S pomočjo intervjuja bova lahko na koncu najini hipotezi ovrgla ali pa ju bova potrdila. Tudi sama sva razmišljala kaj bi bilo dobro storiti z odvrženo hrano. Najini predlogi so, da bi zavržena hrana lahko bila hrana za živali ali hrana za rastline (kompost). Dober predlog bi bil, da bi hrano ki ostane ne zavrgli ampak razdelili.
Naslov naloge: Zadetek v polno ali strel v prazno?
Raziskovalno področje: sociologija
Avtorice: Alja Bislimaj, Nina Mirt, Nikita Polner
Mentor: Rado Šumer
Št. točk: 154
Mesto: 3
Priznanje: srebrno priznanje
Vsekakor so bili izbirni predmeti ena od pomembnejših novosti, ki jih je prinesla prenova osnovnošolskega izobraževanja , ki se je začela v praksi uveljavljati v šolskem letu 1999/2000. Ob množičnem utemeljevanju teh novosti, se je med ostalim zapisalo: » Izbirni predmeti naj bi predstavljali bogatitev, poglobljenost in drugačno reševanje programskih zahtev, zlasti pa dajali možnost potešitve različne zainteresiranosti učencev in učenk in hkrati zagotovili osnovne pravice do širšega razpona življenjskih izkušenj že v okviru obveznega predmetnika« ( Fras, 1999: 47). Ali lahko danes po 12 letih od uveljavitvi teh novosti pritrdimo tem napovedim. Dilem je veliko tako v strokovni, kot v laični javnosti. Starši tarnajo nad obremenjenostjo otrok, veliko učencev se mora zadovoljiti z drugo ali tretjo izbiro. Enormno število izbirnih predmetov onemogoča strokovne podlage. Vprašaja se pojavljajo glede nadpovprečnih ocen itd. Mnenja in odgovore bomo iskali pri učencih, učiteljih, ravnateljih, starših in še kje. Poskus evalvacije tega področja je velik in zahteven izziv. Upamo, da mu bomo kos.