Raziskovalna dejavnost 2010/2011
V šolskem letu 2010/2011 smo na 28. srečanju Mladi za napredek Maribora sodelovali z dvema raziskovalnima nalogama.
Naslov naloge: ALI NAM JE MAR ZA NAŠE POHORJE?
Avtor: NINA ZADRAVEC, MANJA POTRČ
Mentor: BOJANA CINGERLI
Št. točk: 118
Mesto: 5 Priznanje: bronasto priznanje
Pohorje je bilo za Mariborčane in prebivalce širše okolice dolgo časa sinonim za neokrnjeno naravo, mir, sprostitev in rekreacijo. Ali je danes še tako? Čeprav je Pohorje že od nekdaj priznano turistično območje, v preteklosti prisotnost turistov in športnikov ni puščala tako velikih posledic na naravo kot jih danes. Z dneva v dan bolj uničujemo življenjski prostor različnih živali in rastlin. Ali bo pohlep po dobičku povzročil, da bomo o Pohorju kot oazi miru govorili le v pretekliku? Smo za nekaj ur medijske pozornosti in zaslužek res pripravljeni žrtvovati pohorske gozdove? V raziskovalni nalogi smo se osredotočili na glavne povzročitelje uničevanja pohorskega naravnega okolja. Povezali smo se z društvom, ki si prizadeva ohraniti Mariborsko Pohorje. Delo smo opravili z opazovanjem na terenu in preučevanjem literature.
Naslov naloge: NAŠE POTOVANJE SKOZI ČAS ALI ZGODOVINA OŠ MAKSA DURJAVE
Avtor: MAKS KRAVOS, NIKA MARIN, ANDREJ DROFENIK
Mentor: RADOSLAV ŠUMER
Šola: OŠ MAKSA DURJAVE MARIBOR
Št. točk: 146
Mesto: 1
Priznanje: srebrno priznanje
OŠ Maksa Durjave je bila ustanovljena leta 1961, na mestu, kjer je nekoč stala deška šola, ki pa je bila razrušena med bombandiranjem v II. Svetovni vojni. V letu 2011 je šola praznovala 50. obletnico, kar nas je vzpodbudilo, da raziščemo zgodovino naše šole . Poskusili smo ugotoviti, od kod ji takšno ime, zakaj je nekoč pokala po šivih zaradi števila otrok, sedaj pa jih primanjkuje, katere pomembne osebe so to šolo obiskovale … Ob pogovorih s še živečimi učitelji, ki so učili ob nastanku šole, smo poskusili primerjati probleme vzgojnjo-izobraževalnega procesa nekoč in danes itd. Vire smo poiskali v šolskih kronikah, Mariborskem arhivu, Muzeju novejše zgodovine, medijih (Večer, internet) ter razgovorih z nekdanjimi učitelji in učenci. Raziskovalna naloga naj bi torej vsebovala strnjen prikaz 50-letne zgodovine naše šole, kar bi služilo tako šoli, kot tudi njeni promociji.